Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Pages

Friday 15 August 2014

Spoiler Medusa?



Setitik hujan yang besar, sebesar syiling sepuluh sen terhempas di atas dada cermin hadapan kereta. Kemudian setitik lagi. Rintik hujan menyusul semakin deras menghempas bertalu-talu. Tidak ubah seperti kata-kata tajam penuh nista yang pernah dilemparkan oleh Sandra kepada Raihana. Desakan soalan yang bertubi-tubi menukar lidah Sandra menjadi belati menoreh hati dan perasaan. Tidak berhenti setakat itu, Sandra menyimbah torehan luka dengan cuka. Jelingan penuh benci di wajah jelita Sandra serta-merta berubah menjadi jelmaan Medusa. Perempuan terkutuk berambut ular dengan dendamnya terhadap kaum adam. 


Alhamdulillah... sifu Az cukup mendorong. Cabaran meladeni kekangan masa untuk menulis aku tempuh jua. Bak kata sifu, redah saja. Tak sangka juga rupa-rupanya banyak penambahbaikan aku dapat buat dengan saranan sifu. Begitulah kata orang. Belajar biar berguru.

Jalan-jalan ke blog penulis, aku temukan tips-tips menarik:
  1.  Kesabaran dan ketabahan
  2. Khayalan dan sifat rasional mesti seimbang
  3. Bagaimana merangka plot, nama-nama watak, lokasi
 Bagi aku peluang untuk menghadami dan mengadun semua tips-tips ini. Perkara yang bagus tentang blogging, aku terpaksa melakukan kajian sebelum menulis artikel di blog. Kemudian, baru boleh dikongsi. 
Amin, semoga dipermudahkan.



 


No comments:

Post a Comment

 

CONTACT ME

MUSLEHA :: 019-3887848
Your trusted supplement distributor

'Passionate about wellness, your success is my business'

Sample Text

Maju terus...

Sample Text

 
Blogger Templates