Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Pages

Friday 8 August 2014

GLA tu EPO kah?


Assalamualaikum wbt.

Hari ini saya nak berkongsi dengan anda tentang suatu kisah yang terjadi antara saya dan teman sepejabat. Rupa-rupanya ramai teman-teman saya di pejabat sudah menggunakan produk-produk Shaklee. Mereka menjadi ahli adalah semata-mata untuk mendapatkan harga ahli. Dan disebabkan kebaikan dan keberkesanan produk natural ini, mereka menjadi pengguna tetap.

Nak dijadikan cerita ada bertanyakan pada saya tentang Evening Primrose Oil (EPO). Secara spesifik, soalannya adalah… Adakah GLA sama dengan EPO?

 Berbekalkan sedikit info yang saya perolehi di beberapa blog pengedar Shaklee dan sedikit bantuan Mr Google n Mr Wikie,EPO digunakan untuk penyakit kulit seperti jerawat and ekzema. EPO sangat terkenal dengan kesihatan wanita untuk mencegah tekanan darah tinggi semasa kehamilan. Ia juga berfungsi untuk menstabilkan hormon.

Di dalam EPO terdapat bahan GLA (GAMA LINOLENIK ACID),bahan yang digunakan untuk melambatkan pembekuan darah dan membina bahan hormon dalam badan iaitu PROSTAGLANDIN. Sebab itu ianya paling sesuai untuk stabilkan semula hormon dalam badan khusus wanita yang mengalami hormon tidak stabil ataupun sudah menapous.

GLA COMPLEX: 2 KALI GANDA GLA BERBANDING EPO.

GLA Complex mempunyai fungsi yang hampir sama dengan Evening Primrose Oil (EPO). GLA Complex Shaklee merupakan gabungan minyak Borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik minyak bunga matahari dan vitamin E.

Asid gamma linolenik telah digunakan secara tradisional untuk merawat dan melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, kitaran haid dan melegakan tanda putus haid. Produk ini tidak mengandungi perisa, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

Minyak Borage merupakan bahan utama dalam penghasilan GLA COMPLEX SHAKLEE. Di dalam minyak Borage terdapat lebih dari 2 kali ganda kandungan GLA berbanding di dalam EPO. ia juga mudah diserap 3 kali ganda berbanding di dalam EPO dan lebih mudah berkesan. 

Setiap kapsul mengandungi 300mg GLA yang merupakan sumber terbaik OMEGA-6.

GLA COMPLEX?? MENGAPA BUKAN MINYAK BORAGE??

Produk ini dipanggil GLA COMPLEX kerana ia merupakan gabungan MInyak Borage dan asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik minyak bunga matahari dan vitamin E.

Kombinasi ini boleh meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Ujian klinikal telah dijalankan untuk menguji kadar penyerapan di dalam sel dan tisu dengan lebih baik.

Kesegaran dan keberkesanan produk ini telah terpelihara melalui ShakleeGuard,

Pilihlah GLA COMPLEX untuk menjadi cantik dan jelita. 




 SESUAI UNTUK WANITA DAN LELAKI JUGA.

GLA COMPLEX boleh digunakan oleh lelaki juga dan semua peringkat umur.

Asid linolenik mempunyai fungsi yang sama dengan asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia tetapi dihasilkan melalui makanan.

Asid amino/asid linolenik sangat penting bagi perkembangan kanak-kanak dimana ianya boleh dicampur dalam makanan,remaja,dewasa dan menapous dan andropous.



MANFAAT GLA COMPLEX SHAKLEE

Ramuan herba tradisional  

Herba Borage merupakan antara herba-herba kegemaran orang Barat. Bukan hanya untuk rawatan ulser, tetapi juga dapat berfungsi menyahkan virus, memperbaiki stamina, melegakan kebas-kebas pada urat saraf dan juga memulihkan tenaga akibat kelesuan.

Memberi keseimbangan hormone Testosterone dan Estrogen

Demi mengawal hormon lelaki dan perempuan, memperbaiki symptom-simptom PMS seperti kesakitan, perubahan emosi, kesakitan payudara, GLA membentuk prostaglandin.

Membantu menangani Menopaus

Memperbaiki symptom-simptom menopaus seperti depression, penyakit sukar tidur (imsonia), ketidakhadaman dan juga hot flashes. Jika diambil secara berterusan untuk jangka panjang ia dapat melambatkan penuaan, memulihkan otot-otot uterus dan memperbaiki keanjalan kulit.

Menangani isu Prostatomegaly

GLA juga diakui dapat memperbaiki masalah kerap kencing dan juga prostat.

Menentang kanser

GLA bertindak sebagai antioksidan sekaligus meningkatkan imunisasi tubuh serta membantutkan pertumbuhan sel-sel tumor dan kanser.

Mengurangkan komplikasi Diabetes

Selain merendahkan kandungan gula dalam darah, ianya juga berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Ianya juga membantu mengatasi rasa kebas dan kesakitan.

Manfaat untuk mereka yang mahu langsing

Merendahkan paras kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan, memberikan keanjalan pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat.

Memperbaiki Tekstur Rambut

Memperbaiki masalah rambut gugur dan kering.



Ingin mendapatkan pendapat dan nasihat yang terbaik untuk pemakanan tambahan bagi masalah kesihatan anda. Hubungi saya.

Mohon like dan share artikel ini jika anda berpendapat ianya akan mendatangkan manfaat buat orang-orang yang terdekat.


TERBAIK DARI ALAM, TERBAIK DARI SAINS DAN TEKNOLOGI. PRODUK SHAKLEE YANG DIJAMIN BERKESAN, MENGGUNAKAN SUMBER ALAM SEMULAJADI DAN SELAMAT.

Hubungi kami, Musleha Aidy untuk khidmat nasihat cara pemakanan terbaik dan juga peluang menambah pendapatan.

Hp / Watsapp / Telegram: 019-3887848



No comments:

Post a Comment

 

CONTACT ME

MUSLEHA :: 019-3887848
Your trusted supplement distributor

'Passionate about wellness, your success is my business'

Sample Text

Maju terus...

Sample Text

 
Blogger Templates