Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Pages

Friday 15 August 2014

Set Bersalin terbaik dari Shaklee

Salam dan selamat sejahtera.

Apa khabar semua? Semoga sihat walafiat hendaknya.

Hari ini saya nak kongsikan testimoni pengguna yang telah menggunakan Set Bersalin Shaklee. Menurut Maria produk ini sangat berkesan digunakan. Beliau telah menggunakan Set Bersalin Shaklee ketika beliau mengandungkan anak ke-2 beliau setelah diperkenalkan oleh biras nya, Ainul. Menurut Maria, beliau telah mula mencuba produk tersebut 2 minggu sebelum beliau bersalin.

Maria telah menceritakan pengalaman beliau mengandungkan anak pertama (without Shaklee) dan anak kedua (with Shaklee).

27 MAY 2009 KELAHIRAN PUTERA SULUNG , MUHAMMAD FAREES.





Menurut Maria, beliau bercita-cita tinggi untuk memberikan yang terbaik untuk anak yang bakal dilahirkan. Beliau tidak dapat mengambarkan perasaan beliau ketika mengandungkan putera sulung beliau. Maria telah membeli set pam Medele Freestyle  yang berharga RM1700 sebelum putera beliau lahir lagi. Maria menyangkakan bahawa breastfeeding akan datang secara semulajadi dan berazam untuk fully breastfeed baby sampai 2 tahun. Tetapi apa yang diharapkan tidak semudah itu.


KURANG ILMU PENYUSUAN

Menurut Maria, Farees telah selamat dilahirkan secara normal. Beliau terus mencuba untuk breastfeed Farees sebaik dilahirkan.

Disebabkan itu adalah pengalaman pertama beliau dengan baby,Maria tidak tahu cara yang sesuai untuk menyusukan. Hospital tempat Maria melahirkan pula bukan hospital yang menyokong pemberian susu badan.

Pada hari pertama saja,nurse terus mencadangkan untuk menggunakan susu formula kepada baby apabila Maria tidak dapat menyusukan baby beliau disebabkan susu badan langsung tidak keluar.

Maka makanan pertama yang masuk ke perut baby Farees adalah susu formula disebabkan Maria bersetuju dengan cadangan nurse tersebut ditambah dengan itu merupakan pengamalan beliau yang pertama.

Malang tidak berbau apabila anak beliau mengalami allergy kepada susu lembu dan menyebabkan anak beliau terkena ruam ketika dalam tempoh berpantang.

Disebabkan cara menyusu yang salah,anak beliau susah untuk terus breastfeed apabila telah mula menggunakan botol.

HIGH JAUNDICE LEVEL.

Maria telah membeli produk Set Bersalin A**** sebelum beliau bersalin. Di dalam set tersebut terdapat pelbagai jenis jamu yang perlu dimakan mengikut jadual yang telah ditetapkan. Namun Maria takut untuk makan set tersebut kerana bimbang anaknya akan terkena jaundice. Maria tidak mengambil sebarang supplement selepas dia bersalin.

Pada hari ke-4 selepas Faress langsung tidak minum susu,jaundice level Farees meningkat mendadak dan menyebabkan Farees dimasukkan ke hospital. Mereka telah membuat keputusan untuk menghantar Farees ke hospital kerajaan di Parit Buntar yang berdekatan dengan rumah mereka. Suami Maria pula sedang sibuk dengan perniagaan  ayam. Maria terpaksa menjaga Farees sendirian kerana hospital tidak membenarkan orang lain untuk teman.

Ketika itu Maria kepenatan dan mengalami sakit kepala kerana tidak mendapat tidur yang cukup semenjak dia bersalin dan Farees pula meragam tidak mahu tidur. Duduk di hospital kerajaan menyebabkan Maria terpaksa menguruskan babynya sendiri dalam keadaan die yang belum sembuh dari luka bersalin yang terpaksa turun naik katil untuk membancuh susu bagi anaknya. Pelbagai kesulitan yang Maria hadapi ketika di hospital.

Namun, kesulitan itu berakhir pada hari ke-6 apabila Farees dibenarkan keluar dari hospital. Maria telah belajar tentang ilmu penyusuan melalui Internet. Selepas 3 minggu mengamalkan teknik-teknik penyusuan yang betul, Maria Berjaya memberhentikan susu formula secara berperingkat dan berjaya mengamalkan fully breastfeed kepada Farees sehingga umur Farees 2 tahun.


8 SEPTEMBER 2012 KELAHIRAN PUTERA KEDUA MARIA, MUHAMMAD FATEH




Pengalaman bersalin anak pertama memberi pengajaran kepada Maria untuk mendalami ilmu penyusuan bagi menghadapi pengalaman yang seterusnya. Maria bertekad untuk memberi susu ibu sahaja kepada Fateh tanpa mengambil kira pandangan masyarakat sekeliling.

Maria yakin setiap bayi yang dilahirkan Allah telah sediakan rezeki untuk mereka iaitu susu ibu. Setelah mendengar testimoni dari biras Maria,Ainul yang bersalin 2 bulan lebih awal dari Maria,Maria terbuka hati untuk mencuba produk Shaklee. Maria telah mengamalkan produk tersebut 2 minggu sebelum bersalin.

 LEBIH BERTENAGA

Menurut Maria,dia berasa lebih sihat dan bertenaga sebelum, semasa dan selepas proses kelahiran. Maria juga dapat melalui saat-saat contraction dengan tenang. Maria telah berjaya menyusukan Fateh sebaik sahaja Fateh lahir. Perut bayi yang sebesar guli menyebabkan bayi hanya memerlukan sedikit sahaja susu.

Fateh mengalami kurang tidur pada waktu malam kerana bayi yang baru lahir mudah menghadam susu ibu menyebabkan dia cepat berasa lapar dan perkara ini merupakan perkara normal yang berlaku. Walaupun Maria terpaksa bangun setengah jam sekali untuk breastfeed Fateh, Maria tetap rasa cergas dan tidak mudah penat.

JAUNDICE BABY DALAM KAWALAN.

Jaundice Fateh agak terkawal berkat khasiat susu ibu sepenuhnya. Apabila dibawa untuk pemeriksaan, jaundice masih terkawal dan tidak perlu dimasukkan ke hospital. Hal ini membuatkan Maria merasa lebih gembira,tenang dan tidak stress sepanjang tempoh berpantang. Maria terpaksa keluar bekerja dan berjauhan dengan Fateh selama 12 jam setiap hari 7pagi-7malam ketika dia bekerja sebagai Engineer dahulu. Namun,Maria mampu untuk menyediakan stok susu yang cukup untuk Fateh. Produk Shaklee banyak membantu Maria.

Maria telah mengambil keputusan untuk berhenti kerja sebagai Engineer dan menumpukan perhatian kepada keluarga pada usia Fateh 6bulan (April 2013). Menurut Maria,kini dia telah bergelar Working-At-Home-Mum (WAHM) dan dapat menjalankan business Shaklee secara sepenuh masa dari rumah.

BELAJAR ILMU PENYUSUAN

Maria menggalakkan setiap ibu yang mengandung supaya belajar ilmu breastfeeding sebelum bersalin because ia tidak datang secara semulajadi. Konsep Supplu vs Demand amat penting dalam breastfeeding. Konsep asas Supply and Demand ialah direct feeding ketika bersama baby, kerap pam apabila berjauhan, ibu makan makanan yang berkhasiat dan minum air kosong 3 liter sehari untuk memastikan breastfeeding berjalan lancer.

Vitamin Shaklee bertindak sebagai milk booster dan memenuhi keperluan nutrient agar ibu sebagai Supply dapat menampung Demand dari baby. Hal ini untuk memastikan badan IBU sentiasa sihat dan cergas bagi memudahkan penghasilan susu ibu.

Menurut Maria jika para ibu menghadapi sebarang masalah dalam breastfeeding,mereka perlulah mendapatkan bantuan dan sokongan dari orang yang berpengalaman. Setiap masalah ada jalan penyelesaian.

SET BERSALIN SHAKLEE mempunyai khasiat yang lengkap untuk keperluan ibu dan bayi.


Paparan merupakan Set Bersalin Shaklee yang Maria telah gunakan. Maria telah merasa kebaikan produk ini dan menyarankan ibu-ibu mengandung untuk mencuba produk tersebut supaya bayi dapat merasa manfaat susu ibu sepenuhnya.


Ingin mendapatkan pendapat dan nasihat yang terbaik untuk pemakanan tambahan bagi masalah kesihatan anda. Hubungi saya.

Mohon like dan share artikel ini jika anda berpendapat ianya akan mendatangkan manfaat buat orang-orang yang terdekat.


TERBAIK DARI ALAM, TERBAIK DARI SAINS DAN TEKNOLOGI. PRODUK SHAKLEE YANG DIJAMIN BERKESAN, MENGGUNAKAN SUMBER ALAM SEMULAJADI DAN SELAMAT.

Hubungi kami, Musleha Aidy untuk khidmat nasihat cara pemakanan terbaik dan juga peluang menambah pendapatan.

Hp / Watsapp / Telegram: 019-3887848

No comments:

Post a Comment

 

CONTACT ME

MUSLEHA :: 019-3887848
Your trusted supplement distributor

'Passionate about wellness, your success is my business'

Sample Text

Maju terus...

Sample Text

 
Blogger Templates