Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Pages

Thursday 3 July 2014

Kenali apa itu LEPTIN dan fungsi Omega Guard Shaklee


LEPTIN adalah protein yang dihasilkan oleh tisu-tisu lemak yang telah dibuktikan melalui kajian saintifik berfungsi sebagai agen pemulihan simpanan stok lemak di dalam badan.

PERNAH DENGAR TENTANG “REBOUND WEIGHT GAIN”?

 

ATAU ANDA SENDIRI TELAH MENGALAMINYA?

Ya! Saya sendiri sedang mengalaminya. Saya mempunyai 2 orang anak dengan jarak 7 tahun. Saya sudah berkali-kali melalui pengalaman ‘rebound weight gain’ ini. Saya percaya begitu juga dengan ramai wanita-wanita yang lain.

PUNCA: KECELARUAN LEPTIN.


Salah satu punca yang dikenalpasti adalah disebabkan masalah genetik terutama sekali selepas bersalin. Agen LEPTIN ini akan mengalami kekeliruan dengan menghantar impuls pada otak supaya menyimpan lebih banyak lemak demi kelangsungan hidup generasi akan datang.

Demi mengelakkan kecelaruan ini dan mengelakkan rasa lapar dan kehendak untuk makan dengan banyak (susah mengelak makanan yang kaya kabohidrat) juga mengelakkan gangguan metabolisme, anda boleh buat 2 perkara:

ü  Meningkatkan tahap sensitiviti leptin anda

ü  Gunakan makanan itu sendiri untuk memulihkan kembali tahap leptin supaya tidak turun terlalu mendadak atau terlalu rendah

Ada 4 cara untuk meningkatkan tahap sensitiviti:

1.       Dapatkan tidur yang cukup

2.       Ikut program latihan yang telah direka khusus

3.       Ambil makanan tambahan semula jadi khusus untuk meningkatkan tahap sensitiviti leptin

4.       Berpuasa

NOTA TAMBAHAN BERKENAAN OMEGA GUARD SHAKLEE:

       Omega Guard Shaklee mengandungi EPA dan DHA. Asid lemak omega 3 ini membantu meningkatkan paras hormon "leptin". Leptin ini adalah hormon yang bantu mengawal selera makan. Jika paras leptin dalam badan adalah tinggi maka selera makan kita akan berkurang.

        Leptin ini juga boleh meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, maka cepatlah lemak dibakar di mana akan membantu kita untuk kurangkan berat.
LIHAT, bukan semua LEMAK itu tidak bagus. Inilah contoh lemak yang bagus iaitu OMEGA 3 FATTY ACIDS

:: Shaklee Independent Distributor :: Musleha (Shaklee ID 1154289) :: Perkongsian tips-tips kesihatan dan pemakanan. Serta maklumat terkini tentang teknologi pemakanan tambahan dan isu-isu semasa berkaitan pengguna. Objektif: Meningkatkan kesedaran pengguna dan berkongsi pengetahuan tentang pemakanan tambahan.

No comments:

Post a Comment

 

CONTACT ME

MUSLEHA :: 019-3887848
Your trusted supplement distributor

'Passionate about wellness, your success is my business'

Sample Text

Maju terus...

Sample Text

 
Blogger Templates