Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Pages

Wednesday 4 February 2015

Diary NECK hari ketiga


Alhamdulillah syukur ya Allah kau masih berikan aku nikmat hidup bersama insan-insan yang penting bagiku...

Layan video dari organizer.. detox minda & kuasainya... :)
NECK masuk hari ketiga....

Semua orang nampaknya benar-benar memanfaatkan ruang dan peluang
Macam biasa, tim update program dalam group telegram NECK
Cuti Umum.... hari Thaipusam

Beriya-iya buat appointment dengan tim Mak Jemah untuk ke gim RM3. Eksaited sudahhhh.... sampai depan pintu, TUTUP!!!! Rupa-rupanya dia pun nak cuti laaaaaa.... adoi!

Cepat-cepat sel-sel otak berhubung... apa nak buat? Nak pergi ke gim lain belum tentu beroperasi. Buang karan, buang petrol, buang masa....

Kesudahannya, landing ke rumah aku juga... Alhamdulillah, mujur ada mesin rowing.




Ok! Ini mesin rowing model B, sudah masuk 3 dekad umurnya.Alhamdulillah,masih dalam keadaan baik selagi dijaga dengan rapi. Model terbaru sudah sampai versi E. Lebih ringan, lebih canggih, lebih berkuasa. Lengkap dengan meter kardio dan memori. Apapun, aku berterima kasih pada pihak yang bermurah hati menyerahkan mesin rowing ini di bawah jagaanku.

Untuk Fadzlynn, aku berikan program HIIT - pyramid 5-10-15-10-5 (3 reps). Dan atas kerja keras itu, aku berikan dia BONUS.


Foot massage for speedy recovery ... eskay-me!
Hahaha,, abaikan latar belakang dan pelakon tambahan cilik tu ye. Bonus untuk Mak Jemah aku bagi sentuhan istimewa... PNF & urutan kaki (eskay-me). PNF (Proprioceptive Neuromuscular Facilitation) & urutan relaxation.

Ini pertama kali Fadzlynn dibantai dengan latihan bebanan menggunakan mesin rowing ini. Jika ada kesilapan teknik, kecederaan yang biasa dialami adalah inflamasi  atau sakit pada pinggang. Selalunya tidak serius jika boleh dicegah dari awal.

Salah satu kaedah mengurangkan tahap inflamasi pada otot dan juga tekanan pada struktur tulang pada pinggang ialah dengan melakukan regangan dan juga urutan.

Haa.. itulah yang aku cuba buat pada Fadzlynn, lain kali aku buat posting kaedah urutan relexation menggunakan kaki... atau lebih dikenali sebagai teknik eskay-me.

Mohon SHARE jika posting ini dapat memberi manfaat kepada orang yang dekat dengan diri anda. Mudah-mudahan Allah berikan kita pahala agar dapat kita berkongsi saham untuk pencen kubur.
 
Selamat maju jaya, untuk kau dan aku....
 
#komiteddemikesejahteraanbersama
 
~Passionate about wellness, your success is my business
~whatsapp me @ 019-3887848



No comments:

Post a Comment

 

CONTACT ME

MUSLEHA :: 019-3887848
Your trusted supplement distributor

'Passionate about wellness, your success is my business'

Sample Text

Maju terus...

Sample Text

 
Blogger Templates