Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Pages

Tuesday 3 February 2015

Diari NECK hari PERTAMA


Baru semalam sahabat baik aku berkongsi status di dinding facebook, katanya:
 
"smlm salah teknik angkat baby A, pap! tangkap blkg..sakittt..pagi ni baby A hijack dr blkg dgn walker dia..hilang imbangan nak trjatuh, kaki trsangkut plak kat baby chair, pap!! tangkap lutut sbb kaki terpusing...cita2 nak lari 10k mggu dpn mcm trpaksa dilupakan je.."
 
Aduhai! Perkara malang seperti ini boleh berlaku pada bila-bila masa sahaja tidak mengira siapa. Membaca status ini menerbitkan rasa insaf hingga membuatkan aku melihat kembali ke dalam cermin. Puas dibelek wajah sendiri, garisan kedut semakin jelas bermakna usia sudah meningkat. Tubuh pula berlapis-lapis dagingnya di bahagian perut, pinggul, peha dan juga dada. Takkan nak tunggu sakit baru nak insaf kot?

Kisahnya aku baru merancang untuk menyertai sahabat aku ini dalam acara larian separa marathon 10km. Perkongsiannya di facebook setelah berjaya menghabiskan larian 6.7km pada acara yang serupa sebelumnya betul-betul menyuntik inspirasi. Tambahan pula aku dan sahabatku ini pernah bergandingan dalam acara sukan mendayung di peringkat antarabangsa. (Chop!!!! Antarabangsa???? Ok.. sila abaikan... belum masanya untuk aku kongsikan.. muahahaha) Oleh itu, kami benar-benar merindukan detik hormone adrenalin menggelegak di dalam pembuluh darah sambil tercungap-cungap 'mintak nyawa' kala kehabisan nafas.

Perghhh... nak dijadikan cerita lagi sedih, aku sebenarnya sudah mendaftar untuk menyertai Viper Challenge 2015 di Sepang bulan Mac ini.... satu lagi cubaan berani mati! Gulp! Guruh yang berdentum dalam hati aku ni tak payah cakaplah... boleh retak tulang rusuk.

Oleh itu... status dari sahabat baik ku ini buat aku merenung jauh sehingga ke hujung horizon langit tembus ke alam semesta sehingga meluncur keluar dari galaksi bima sakti... sehinggalah terpacul soalan yang akhirnya bergema dan melantun kembali...

Awak... awak boleh ke?  Awak-awak boleh ke????

Soalan itu aku tepis kuat-kuat! Aku tahu ini semua tak ubah macam biawak! Biawak-biawak yang berbisik supaya berputus asa...


Aku mesti berusaha! Aku mesti hidup luar biasa... aku mesti buang lemak-lemak yang menempel di setiap lapisan daging pada tubuh aku. Aku mesti sihat dan kurus! Aku mesti...

krik ...

krik-krik ...

krik-krik-krik ....

Ok..ok... tak payah nak lecture atau bersyarah sangatlah. Ye, aku tahu... hasrat begini sudah berpuluh-puluh kali aku canang. Niat sudah berbuih-buih diwiridkan dalam hati. Ini tahun sudah masuk tahun ke-11, sikit tahun lagi aku boleh anjurkan jubli perak! Sihat memanglah sihat, sihat dengan menternak lemak secara cemerlang....

Aku join program NECK
 
Alhamdulillah, akhirnya program Now Everyone Can Kurus, batch PERTAMA dilancarkan secara rasmi pada 1-Februari-2015.
 
Aku menawarkan diri untuk menjadi krew program ini sekaligus turut serta bertanding.... Niat aku nak bantu orang lain, dan membantu diri sendiri.

Kenapa join NECK?

Sebab aku tak boleh buat seorang diri.

Aku perlukan buddy! Aku perlukan Jemaah yang mendorong.... yang membakar!!!



Kenapa jadi krew?

Sebab aku nak bantu tim NECK menjayakan program ini. Aku tak nak kurus & sihat sorang-sorang...
 
 
Lihatlah! Peserta sudah mula berduyun-duyun mendaftar dan dijemput menyertai group telegram.
 
 
Adoi! Inilah rupa Abang Ketak.. abang sado mentor NECK
 
 
Video eksklusif untuk peserta NECK
Peserta akan dapat menyaksikan video tips dan sharing daripada organizer, Firdaus melalui youtube. Oh! Jangan susah-susah search di you tube, semua video ini adalah UNLISTED video. Hanya mereka yang sertai program dapat tengok. Ini baru sebahagian. Ada banyak lagi video yang akan dikongsikan dengan  para peserta selepas ini.
 
Dengar cerita penimbang digital habis disapu peserta NECK...
 
 
Cek bernilai RM1000 pun sudah sedia untuk pemenang
Siap panduan & follow-up pengambilan supplement lagi!
Hari ini hari ke-dua! Mohon doa teman-teman supaya aku kekal istiqomah menjaga kadar pengambilan makanan dan bersenam, ok!!
 
Mohon SHARE jika posting ini dapat memberi manfaat kepada orang yang dekat dengan diri anda. Mudah-mudahan Allah berikan kita pahala agar dapat kita berkongsi saham untuk pencen kubur.
 
Selamat maju jaya, untuk kau dan aku....
 
#komiteddemikesejahteraanbersama
 
~Passionate about wellness, your success is my business
~whatsapp me @ 019-3887848


No comments:

Post a Comment

 

CONTACT ME

MUSLEHA :: 019-3887848
Your trusted supplement distributor

'Passionate about wellness, your success is my business'

Sample Text

Maju terus...

Sample Text

 
Blogger Templates